Wednesday, July 27, 2011

Ignoranta la canadieni !

Hello ... De mult prea multe ori s-a intamplat sa fiu iritata de ignoranta canadienilor, de prostia si nesimtirea crasa de care dau dovada! Canadieni ce provin din familii bune, cu studii superioare, cu joburi foarte bune DAU dovada de nesimtire, de prostie si de ignoranta fata de oameni/ emigranti. Canadienii in general dau dovada de ignoranta in foarte multe domenii, insa mi s-a intamplat sa ii prind in plin flagrant cand probabil isi dadeau arama pe fata si isi scoteau coltii ... Cu asemenea specimene am de-a face din pacate la locul de munca. Parcarea subterana este comuna cu o alta cladire. Pentru a se intelege mult mai bine au reusit sa marcheze locurile de pacrae cu doua culori diferite. Astfel incat fiecare cladire are culoarea ei. Unii insa se considera mult prea importanti si mai destepti asa ca nu dau importanta prostiilor de acest gen. Si uite asa se face ca mereu se creeaza unele situatii neplacute. Am un cuplu canadian in bloc care este cel putin bizar. Mi-am dat seama ca nu au deloc maniere deoarece nu ma saluta niciodata, iar el odata mi-a corectat engleza. Sunt convinsa ca fiecare a intalnit aici emigranti ce vorbeau bine engleza si emigranti ce o vorbeau prost. Insa nimeni, cu BUN SIMT nu isi permite sa te opreasca si sa iti corecteze engleza. In viata reala nu esti la gradinita sau la scoala sau la facultate unde sa fi corectat. Daca ai inteles ce am vrut sa spun bravo bine, daca nu ai inteles ma mai intrebi inca odata! Insa nu mi s-a intamplat sa fiu corectata ca la scoala de catre o alta persoana, in afara de sotul meu, care ma corecteaza mereu si caruia ii si permit. Aceasta persoana, Matrix, m-a corectat. M-am uitat la el si i-am explicat ca in domeniul in care lucrez toti folosesc aceeasi expresie. Evident ca nu a inteles ca este vorba despre o expresie si m-a contrazis si corectat gramatical. Ok, am trecut peste. Matrix si nevasta nu saluta niciodata. Odata ei s-au decis sa foloseasca BBQ-ul insa cum ei sunt foarte destepti si rareori se coboara la nivelul "muritorilor de rand" au considerat ca nu este nevoie sa ma intrebe despre regulile de folosinta. Asa ca fara sa intrebe pe nimeni, fara sa faca vreo rezervare s-au dus si l-au folosit pur si simplu. Nimic deosebit pana aici, doar ca dupa ce l-au folosit si-au strans catrafusele si au parasit incinta. Intr-o lume civilizata din care pretind ca fac parte, normal ar fi fost sa curete dupa ei, nu ? Ei bine, dragii de ei nu au facut deloc curat. Intotdeauna cand vorbeam cu ei imi vorbeau de sus, chiar nu intelegeam de ce se credeau si se cred atat de superiori ... Zilele trecute ma suna si imi spun ca cineva a parcat in locul lor. Le explic ca trebuie sa imi dea toate detalile si ca o sa ma duc sa le pun o hartie in geam cum ca ce au facut este rau, rau de tot. Iritata sotia lui Matrix imi spune ca ce inseamna asta mai exact. Iritata de aceasta intrebare ii explic ca acea hartie nu va muta masina din loc, daca la asta se referea. Trebuie sa mentionez ca acesti oameni sunt mereu imbracati la patru ace, dar nerespectosi si cu atitudine de superiori ... In cateva minute apar in fata mea. A inceput Matrix sa-si exprime frustrarea despre incident, timp in care doamna tacea. Apoi dintr-o data a inceput ea sa-i injure si sa spuna cat sunt ei de idioti si retarzi incat parcheaza in locul lui altul ... M-am uitat lung la ea si mi-am dat seama ca ea este o diva, iar noi toti o deranjam pe aceasta planeta asa ca m-am hotarat sa nu raspund la cacaturile ce le scotea pe gura ... Cand ma pregatesc sa iau datele aflu ca ei nu stiu ca numar de parcare au, ei stiu doar locul. Apoi le explic ca trebuie sa-mi spuna exact numarul ca altfel nu ma pot duce sa-i mustrez. Cand i-am intrebat daca au parcat pe culoarea care trebuie s-au socat si s-au facut ca nu imi inteleg engleza din nou. Dupa ce le-am turnat poezia ca sunt doua cladiri, ce impart parcarea subterana, ca fiecare are culoarea lui imi raspund plin de iritare si greata ca ei locuiesc aici de un an si nu au fost constienti de acest "amanunt". Apoi iritata ii intreb cand s-au mutat nu s-au mutat prin cealalta cladire, din moment ce "loading area" este la ei ? Plin de greata ca unui copil idiot mi-au raspuns ca EI NU s-au mutat, ce cei ce muta mobila, respectiv compania de mutat le-au mutat lucrurile, ei nu au mutat nimic. In momentul ala mi-a crescut tensiunea si mi-am dat seama ca regele si regina Matrix nu se ocupa cu mutatul sau alte amanunte de acest gen ... Pana la gata ratatii au parcat in tot acest timp intr-un loc de parcare ce nu le apartinea. Dupa ce am constatat asta l-am sunat si i-am explicat ca locul lui este liber merci si ca el dobitocul a parcat in alt loc. Ce credeti ca face Matrix apoi? Spune: ahh, daa, ahha .... apoi imi inchide telefonul! A doua zi vine la mine si imi explica, ca el nu a stiut, deoarece lui nimeni nu i-a spus ... Ma uit la el si ii spun ca este normal sa stii acest mic "amanunt" despre cladirea in care locuiesti de mai bine de un an ... But that's just me .... Iritat nu poate recunoaste ca a gresit sau ca ii apartine aceasta responsabilitate, asa ca a continuat prin a spune ca el considera ca cineva trebuia sa-i spuna si lui de parcarea comuna .... hahahahahaha .... dupa ce m-am calmat i-am zambit si i-am zis da trebuia sa-ti spuna ...
Un alt incident de acest gen de ignoranta a fost cu o alta canadianca tot din bloc. Doamna ce are pe la 55 de ani a avut ghinionul ca cineva sa parcheze in locul ei de parcare, iar acest incident s-a intamplat de doua ori cu aceeasi masina. Asa ca soarta a facut ca doamna sa fie exact acolo cand acel om isi parca masina, de data aceea in locul bun. Fara sa ezite, doamna l-a infruntat pe acel domn pe la spate si a inceput sa urle la el, ca ce NU stie care e stanga si care e dreapta si bineinteles de ce tot parcheaza in locul ei. Tipul a parcat de doua ori intr-o luna jumate. Nervos si iritat ca domana il "ataca" pe la spate s-a enervat si i-a explicat ca data viitoare acolo va parca de-al naibii. Ce a zis ce nu a zis, doamna vine la mine sa se planga. Cum nu am inteles nimic o rog sa-mi explice inca odata, dar cu mai mult calm. Din povestea doamnei inteleg ca un tip, extrem de nepoliticos, ce parcheaza "din gresala" mereu, dar mereu pe locul ei de parcare a amenintat-o ca o sa mai parcheze si alta data pe locul ei. Ca prin urmare doamnei ii este frica acuma, ca cine stie de ce este capabil individul, daca ii strica sau zgarie masina. Incerc sa-i explic ca acel individ nu o sa faca asta si totodata sa se calmeze, iar cand va avea probleme cu el sa vorbeasca cu noi si sa nu se mai duca ea la el. Dupa nici 15 minute, tipul fioros vine la mine sa-mi explice incidentul cu doamna ce a avut loc mai devreme. Povestea lui era evident opusa si din alt film decat cea pe care mi-a povestit-o doamna. Doamna practic la luat prin surprindere pe la spate, la "atacat" cum s-a exprimat domnul si ca era foarte nepoliticoasa. S-a simtit evidnet jignit de faptul ca nu stie sa faca diferenta intre dreapta si stanga. Mai ales ca el este doctor, iar dupa o tura de 24 de ore a gresit locul de parcare. Domnul isi cere scuze ca a parcat de doua ori la doamna, insa el este foarte obosit dupa o tura de 24 de ore si uneori greseste, insa asta nu justifica comportamentul agresiv al doamnei si insulta ei. Doamna nu are record-ul clean, ea devenind agresiva verbal vorbind si cu mine de cateva ori .... Uneori se pare ca o educatie perfecta, un job important sau chiar o jumatate de viata de om nu te ajuta sa fi un om politicos, cumsecade si cu respect fata de ceilalti oameni!
Multi au impresia ca daca au bani, daca se imbraca frumos, elegant, daca vorbesc engleza fara accent, daca sunt canadieni, daca locuiesc intr-o locuinta frumoasa sau luxuoasa, le da dreptul sa vorbeasca de sus altor oameni sau sa fie nepoliticosi. Toronto este plin de emigranti si uneori chiar daca unii vorbesc cu accent, asta nu inseamna ca sunt niste dobitoci, inculti, fara perspective de viitor. Ei pot fi doctori, avocati, profesori si nu sti niciodata cand cazi pe mana lor ...
Din pacate sunt multi ignoranti ce trateaza lumea fara respect si cu atitudine superioara doar ca ei se considera de familie buna sau ca ar avea bani. Cel mai tare ma enerveaza cand sunt ignoranti si li se rupe de reguli astfel creand tot felul de situatii nasoale pentru mine. Unii au o nesimtire crunta incat nu sunt in stare sa isi ceara scuze saus a recunoasca ca au gresit ... Ca si cand ei ar fi prea buni pentru a face asta, iar tu esti acolo sa "gandesti" pentru ei, sa le rezolvi probleme, insa in acelasi timp se poarta cu tine cu multa superioritate. Ultima oara cand am verificat munca nu este rusinoasa, nu imi este rusine sa muncesc si sa-mi castig banii, insa sunt convinsa ca unii vad munca ce o fac extrem de rusinoasa. Prejudecatile oamenilor ii orbeste si nu sunt capabili sa te considere la acelasi nivel sau macar sa te judece dupa acelasi criteriu drept dupa care se judeca pe ei insasi...
Uneori ma enerveaza, ma deranjeaza si ma agit cand dau de asemenea comportamente, insa stiu ca nu ii pot schimba eu, dar daca le dau peste nas ma simt mai bine ... uneori ... stiu insa ca este foarte copilaresc, iar senzatia este trecatoare ...
Nimeni nu este perfect I guess ....

5 comments:

Unknown said...

Peste tot in lumea asta exista si asemenea specimene.Mai ales cand au bani multi se cred buricul pamantului.Astia sunt exact ca in reclama aia la Dacia Duster.Daca nu o sti sa imi spui si o sa ti-o trimit sa o pui pe blog.
IDIOTII

Alina---Explora Cuisine said...

Eu am fost in situatii mai neplacute cu mult, stai linistita :) din pacate de astia nu prea poti scapa pe aici, sunt peste tot :))) noroc ca mai sunt si mai civilizati...capul sus si nu te lasa!!!

Klaus Varahil said...

Salutare Alina, Catalin,
Din pacate lucrand cu oamenii intalnesc zilnic asemenea comportamente mai ales de la canadieni. Astia sunt doar recenti si m-au enervat prostia lor. Asa se intampla mereu, ei se caca pe ei, ei sunt cei care gresesc. Iar de recunoscut ca au gresit este practic imposibil ...

royan32 said...

Sa fii tu sanatoasa cate specimede d'astea sunt sub soare, nu mai pune la suflet :))))))))))

royan32 said...

*specimene, scuze :D