Saturday, July 2, 2011

Toronto is GREEN !!!

Hahahahahha ... poate va ganditi ce legatura are titlu cu ce urmeaza SA CITITI veti observa ca are si Nu prea are. Dar ce mai conteaza atata timp cat v-am atras atentia, nu? Vreau sa incep prin a va povesti cat de mult ador eu Toronto. Este un oras superb si totodata foarte VERDE. Cei ce vin din Romania stiu ca daca exista un petec de iarba verde, un petec de pamant cu copaci sau un petec de parc acesta TREBUIE NEAPARAT distrus si inlocuit cu o cladire de birouri/ afaceri/ banca/ asigurari. Eu asta am observat ca se intampla in tarisoara noastra... INSA peste tot in lume se poarta GREEN, cat mai MULT GREEN ! In toate orasele mari veti observa cat de multe parcuri exista, cat de multi copaci sunt, cat de mult verde exista. Toronto & GTA este plin de parcuri de tot felul si anume gasesti parc pe langa scoli ce au teren de fotbal, teren de alergat, teren de baschet iar pe langa este IARBA. Sunt parcuri unde te poti plimba, unde te poti aseza la un picnic unde poti gatii deorece sunt gratare de fier infipte in pamant peste tot in parc, sunt banci sunt mese unde poti manca unde poti sta. Sunt parcuri special amenajate unde poti face camping. Daca stai intr-o zona de case si cu scoli pe langa ai garantat cel putin un parc imens cu verdeata. Este o frumusete. Eu stau pe langa un cartier de case si cu vreo 4 scoli prin zona si stiu de cel putin trei parcuri frumoase si imense ce se afla in cartier. Este o placere cand vine primavara si totul incepe sa infloreasca. Asa ceva nu am vazut in orasul natal. Noroc ca stateam la poalele muntilor si la vreo 20 - 35 km de condus in afara orasului dadeai de NATURA cu tot ce iti ofera ea mai frumos. Ontario Lake este imens, frumos DAR mai ales curat. Vara daca mergi la The Beaches in Downtown zici ca esti la mare! Este un nisip fin si destul de curat, apoi plaja este plina de paturi cu oameni, plus "terenul" special amenajat pentru iubitorii de volei. Parcare gasesti evident contra cost de 10$ pe toata ziua si iti parchezi masina exact langa plaja apoi nu trebuie sa faci decat sa te bucuri de lac, sa te balacesti daca doresti sau sa stai la bronzat. Totodata oamenii nu asculta muzica la maxim langa patura ta si nici nu lasa gunoi dupa ei. Am vazut tigani, indieni, ochiosi, mexicani, filipinezi, nu conta rasa toti strang dupa ei. Pe acea plaja NU am vazut sticle de bere lasate in urma sau cioburi prin nisip. In Canada legea spune ca esti obligat sa-ti ingrijesti petecul de iarba din fata casei sau din fata blocului, unde proprietarul trebuie sa aibe grija de ea. Iarba este udata cu sprinklere ce sunt infipte in pamant la distante si totodata tunsa. Toamna cand frunzele se uscuca si cad, ele trebuie adunate si puse in saci de gunoi recycler apoi le lasi in fata casei, iar primaria vine si le ia. La fel faci si cu gunoiul. Iarna primaria vine si iti curata zapada din fata casei, evident toate acestea contra cost. Insa mai bine dai un ban si ai civilizatie decat sa dai un ban si sa ai parte de jeg, putoare si nesimtire cum e in Romania. Imi amintesc ca si noi plateam la primarie pentru chesti de acest gen, pentru gunoi pentru dezapezire. Insa gunoiul il schimbau cand aveau ei chef, ce conta daca era plin de dadea pe afara, daca pisicile si cainii vagabonzi cotrabaiau prin gunoi dupa mancare si ce daca era super imputit de atunci cand treceai pe langa luai mirosul cu tine. Eu personal nu am vazut primaria sa curete strazile secundare de zapada sau sa arunce cu sare. Niciodata nu am vazut asta ... pe strazile principale era mai curat ce este drept, dar printre blocuri unde iti parcai masina udne vroiai sa iesi udne vroiais a intrii pe stradute era jale, merue in fiecare an... Scuzele primariei ? Iarna ne-a luat prin surprindere anul asta! Of course, like every other winter .... Nu vreau sa ma intelegeti gresit, Romania este tara in care m-am nascut, in care am crescut si o iubesc, insa asta nu ma opreste in a vedea cate lucruri merg extrem de prost in aceasta tara si care e diferenta dintre Romania si Canada. Nu ma intelegeti gresit Canada este departe de perfectiune, insa totodata parca e mai bine aici decat acolo...
Peste tot in oras se gasesc locuri de aruncat gunoiul, iar zilnic este ridicat si schimbat sacul. Toronto desi este mare este destul de curat si este un lucru de apreciat ca atunci cand treci pe langa un gunoi sa nu iti pice nasul jos. La vreo 10 minute de mers cu vaporasul se afla Toronto Island. Este foarte frumos acolo. Totul este verde, plin de flori, curat. Poti sa inchiriezi biciclete sau poti sa stai la plaja pe nisip sau poti sa faci baie in Ontario Lake, sau poti manca o inghetata sau iti poti aduce de acasa si sa te pui unde vrei la un picnic. Va mai amintiti "semnele" retardate din Romania care atentionau oameni sa nu calce pe spatiu verde? ahahahahhahahahahahaha .... Ei bine aici esti chiar rugat. Aici oriunde te aflii te poti pune pe iarba jos si sa stai la bronzat, sa citesti o carte sa manaci, orice vrei tu. Ottawa, capitala Canadei este un orasel foarte frumos. Este plin de iarba, peste tot unde te uiti este verde. Cand am fost acum cateva luni acolo ne-am asezat pe jos in fata Parlamentului, am mancat si am primit la oameni ... unde protestau impotriva violentelor din Turcia, altii se jucau cu copii sau cu cainii lor, altii mancau ca si noi, altii citeau carti, altii se bronzau, altii faceau poze ... minunat! In oraselul nostru nu exista petec de iarba udne sa stai linistit si sigur ca nu te-ai pus intr-un rahat de caine sau de om, de ce nu !?
Canada este descrisa fumos de unii pe bloguri si de altii e descrisa urat. Cred ca depinde de tine cum vezi lucrurile si prin ce ochi...
Pana una alta maine voi conduce maxim 15 minute si ma voi duce in parc sa ma relaxez pe o patura la bronzat, la un gratar, la lac alaturi de prieteni ....
Pe data viitoare !

No comments: