Saturday, July 9, 2011

Mandria de a fi roman!

Salutare la toata lumea ... vreau sa va spun ca eu personal am momente rare cand ma simt mandra ca sunt de nationalitate romana. Sunt convinsa ca nu toata lumea este de acord cu mine dar, Romania NU a facut mare lucru pentru nici unul dintre noi. Parerea mea personala si proprie :)) Insa lasand gluma la o parte, se poate oberva prin un studiu personal cu privinta la generatile trecute, prezente si viitoare.
Bunicii mei au fost saraci lipiti. Fiecare a muncit la viata lui foarte mult ca sa traiasca decent. Cu totii ne amintim aprozarele aproape goale cu doar cateva produse pe rafturi... Ei spun ca era bine pe vremea aceea, pentru ca Ceasca ii "obliga" sa munceasca, le dadea casa / apartament si daca munceau mult aveau de toate, evident in limita posibilitatilor de atunci. Dupa vreo 15 ani de munca se bagau la o Dacie si si-au vazut visul implinit! Generatia parintilor mei era FOARTE tragica, cel putin asa o vad eu ca si copilul lor. Singura chestie cat de cat ok era ca primeau ajutoare de la Ceasca pentru casa, masina. Statul "ajuta" pe proaspetii casatoriti, familile la inceput. Insa tinerii din societatea de atuncia aveau multe frustrari, multe probleme TABU, ce erau tinute in "umbra". Tatal meu mi-a spus ca a strans cateva luni bani pentru o pereche de blugi, pe atunci find o smecherie sa ai blugi, deoarece toata lumea umbla cu pantaloni de stofa, de costum. Bunica mea era "part time" croitoreasa asa ca tatal meu si fratelu lui isi confectionau hainele acasa. de cumparat cumparai doar material. Chiar si asa aveai nevoie de PILE ca sa prinzi o pereche de blugi. De fapt pe vremea lui Ceasca aveai nevoie de PILE pentru absolut orice daca vroiai sa ai mai mult ca si omul de langa tine. Daca cunosteai pe cineva ce lucra in comert aveai parte de lapte, carne, cioco, banane, altfel daca te duceai ca omul de rand cumparai cacat, rafturi goale, prafuite si de lume uitate ... Si acuma parintii mei isi amintesc ce greu le era cu noi, sa spele carpele acelea ce acuma sunt inlocuite cu pampers, plus ca NU aveai caldura, iar casa era numai sarme pentru a usca hainele.... In bucatarie aveai deobicei sarme pentru uscat rufe si dadeai drumul la aragaz sau le puneai pe calorifere ..ce vremuri! Cel mai fericit mi-am vazut tatal, dupa revolutie cand si-a permis sa cumpere primul tv color .... Ati mai vazut un om de 30 de ani sarind si urland de fericire ca are Tv color si satelit ?!??!!??! Acea imagine NU o sa o uit niciodata .... Sau cand si-au luat masina de spalat, sau trabantul, .... insa la ce varsta?! Acuma ai de toate si unii isi permit mult mai multe decat in acele vremuri, insa cateodata nu te bucuri de "evolutie"
Dupa cum am spus bunicii NU au avut parte de jucarii sau de copilarie, ei munceau cot la cot cu parintii lor... Parintii nostri la fel trebuiau sa ajute in casa foarte mult, sa munceasca chiar de mici, mama mea munceste de la 16 ani, ... La 20 de ani te casatoreai, faceai copii si trebuia sa muncesti sa traiesti ... Parintii mei s-au chinuit foarte mult si ne-au oferit tot ce aveam nevoie... NU am fost bogati, nu am fost rasfatati, iar educatia ce ne-au dat-o poate are legatura si cu vremurile in care am crescut ... trebuia sa te ajuti, nu isi permitea nimeni sa isi rasfete copii la ideea de a ii tine in conditii de puff ... Pentr noi, tata s-a dus la munca in Bulgaria, in Germania si desii ne bucuram la cadouri, la jucarii, cioco, il vroiam mai degraba langa noi decat sa fie absent, iar cadourile nu au tinut loc de parinte pentru prea mult timp... Tata a facut si greva foamei impreuna cu alti zeci de oameni de la fabrica, pentru salarii mai mari, pentru conditii mai bune ...
Apoi ajungem la generatia mea, a noastra tuturor, a momentului prezent ... Cum arata Romania in 2011 ?! Ce posibilitati exista in aceste clipe in aceasta tara? Atat de multe incat toata generatia muncitoare, generatia tanara pleaca ... Decizia de a pleca imi apartine, insa NU pot uita o tara care intr-un fel sau altul m-a "obligat" sa plec de langa parinti ca sa pot sa ma ajut, sa traiesc, sa pot sa-i ajut pe parinti cand acestia o sa aibe nevoie. DA, Ceasca NU mai este, DA "comunismul" NU mai este, insa ce traim in momentuld e fata ? Ce genertaie suntem noi ? Parintii nostrii au luptat pentru libertate, au murit oameni pentru ca s-a vrut o schimbare ... astea toate pentru ce? Eu NUUUUU simt nici o imbunatatire, mai mult simt ca totul a fost in zadar pe de-o parte ... Iluzia libertatii este doar o iluzie ... Romania NU a facut nimic pentru mine, pentru generatia mea, pentru viitorul meu , ... MAI mult a distrus tot ce au facut parintii nostrii pentru noi. Romania de AZI este doar o epava, plina de datorii pentru generatia noastra si pentru generatia ce va urma!
Mi-a fost foarte greu sa plec de acasa, de langa familia mea, poate pentru ca suntem foarte apropiati si ne iubim mult ... insa, decizia de a pleca din tara mi-a venit foarte usor! Mai mult, NU am regrete ca am plecat pentru ca NU am de ce sa am. Romania nu a facut nimic pentru mine, nu mi-a oferit nimic pentru care sa nu fi platit deja de cel putin 3ori. Sincer mi se pare normal sa am curent in casa, sa am canalizare in casa, sa am tv, sa am masina de spalat, calcator, masina, apartament si sa am frigiderul plin de mancare, pentru ca traiesc in 2011 si aceste lucruri ar trebuii sa fie normale NU lux !!! Insa in Romania multe dintre acestea sunt un lux .... si NU, NU ESTE NORMAL SA FIE ASA. Romanii au multe complexe, multe frustrai, multe sechele, pentru ca daca nu ai avut niciodata cand vezi ca iti permiti faci abuzuri, intr-un fel sau altul. Noi acasa am avut la un momendat 5 TV, crede-ti ca aveam nevoie ? Eu cand am ajuns in Canada am avut frigiderul plin cateva luni si orice am vrut sa mananc mi-am cumparat, asta ca imi permit acuma! Imi permit si masina si pentru ca imi permit de 2 ani de zile NU mai ies din "casa" decat in masina, iar mijloacele de transport in comun imi dau stres !
Consider ca fiecare dintre noi incearca sa se adapteze la situatiile ce le traim, fie ca traim in Romania, in Canada sau in alte parti... Multi regreta ca au plecat de acasa, altii nu regreta, altii nu au incotro, insa eu cred ca cei care au plecat de nevoie au o oarecare "ura" fata de tara, fata de politicienii ce au adus tara unde au adus-o si pana la gata fata de noi insine ca NU "ne-am sacrificat" ramanand acasa si incercand sa construim, sa reconstruim ce a mai ramas din tara ...
Eu ma incadrez in aceia care urasc tara pentru ca "m-a obligat" sa plec ca sa pot sa traiesc decent in alta tara, deoarece Romania nu este capabila sa imi creeze conditii decente de care fiecare om are nevoie.
Azi, Lucian Bute, m-a facut sa ma simt mandra ca sunt romanca, deoarece nu numai ca el este un castigator, dar este un supravietuitor! El este dovada vie ca unii au ghinionul sa se nasca in locul nepotrivit, insa cu multa munca, devotament reusesc sa se afirme si sa reuseasca, evident in alta tara ... Tara NU a facut nimic pentru Bute, pentru Nadia Comaneci sau pentru oricare alti sportivi, INSA asta nu ii impiedica sa se mandreasca ca si cand ar avea vreun merit. Este o jignire, o flegma in fata, comportamentul lui Elena Udrea sau a celorlalti care considera ca ei au un merit in performanta sportivilor romani! Bute a reusit in Montreal, in Canada, Romania nu a facut nimic pentru el decat sa-l impinga spre o alta tara ... in alta tara unde se poate muncii, unde se poate face performanta datorita condiitilor in primul rand! Lucian Bute a incercat de ani de zile sa i se acorde onoarea sa lupte in tara lui, insa in Romania nu erau conditii. Credeti ca acuma, in 2011 au fost? Dar macar au fost in stare sa organizeze si sa se desfasoare acest meci pana la urma!
Azi, 9 iulie 2011, trei romani au boxat in Bucuresti, si au castigat prin K.O. Felicitari lui Lucian Bute, Viorel Simion si lui Bogdan Dinu pentru performanta si pentru ca au reusit sa-mi trezeasca bucuria in suflet de roman mandru!
Cu aceasta ocazie le multumesc si inca odata felicitari pentru ca merita !!!

No comments: