Tuesday, May 17, 2011

Made in China

Hello, hello ... azi vom face ochii mici ca si chinezii in timp ce va povestesc de experientele mele cu lumea asiatica, cu cetatenii asiatici. Sunt atatea de multe incat nu-mi v-a ajunge spatiul de pe blog pt a termina "experientele" mele cu ei. Chinezii SUNT TOTI LA FEL, arata la fel, se comporta la fel INSA unii se impart in doua categorii, bogati si saraci. Toti sunt fresh off the boat, nu conteaza daca sunt veniti de o zi, o luna, un an sau 30 de ani,daca stau intr-un condo/casa, conduc Bmw, Lexux, Mercedes sau stau intr-un rental ei sunt ACEIASI. NU vorbesc deloc engleza dar la ce le trebuie ? Majoritatea locuiesc in comunitatea lor, in zonele lor insa ce am observat eu este ca desii in Canada, Toronto, exista China Town, tot Toronto e un fel de China Town. Oriunde mergi, oriunde te uiti peste tot vezi cate o fata asiatica. Problema este ca NU poti scapa de ei si vrei nu vrei esti inconjurat de ei si sufocat de ei. Cand m-am vazut fericita proprietara a permisului de conducere si apoi a unei masini abia abia asteptam sa conduc. Tot prin perioada aceea imi amintesc ca daca aveam un blog era plin de povesti cu ochiosi atata ura am acumulat.Nu ma intelegeti gresit NU sunt rasista decat atunci cand trebuie iar pe ochiosi nu ai cum sa nu-i "iubesti". Dupa cum va spuneam ei sunt mereu oriunde se duc, printre ei zici ca tot Toronto asta e un fel de China Town si desii am incercat sa ma feresc de ei nu ai cum ... Si uite asa era sa fac un miliard de accidente din cauza lor. Este dovedit stiintific ca ochiosii nu vad si ca sunt cei mai prosti soferi din lume. Cei din Canada au impresia ca "semnalizarea" nu este necesara, mai mult NU o folosesc deoarece cred ei ca ii incurca cumva... Ca sa fii un sofer bun trebuie sa stai bine cu reflexele sa fii atent mereu peste tot sa iti folosesti oglinziile si totodata sa observi traficul astfel incat sa nu fii luat prin surprindere cand banda se inchide sau e o groapa in mijlocul benzii si esti nevoit evident sa schimbi banda. Ei bine ochiosii nu semnalizeaza dreapta de exemplu daca vor sa iasa de pe strada, banda care sunt, nuuu... ei incetinesc brusc desii tu poti vedea ca nu are nici o masina in fata apoiii dupa ce merge un timp cu maxim 20 km/h il vezi cum face viraj dreapta si iese de pe strada. Chestia asta ma oftica la maxim, frate incurci circulatia, ma fortezi sa-ti bag carne pe gura, sa poluez fonic planeta doar ca tu nu stii sa folosesti semnalizarea. Ochiosii cand schimba banda NU se uita niciodata in punctul moert sau in paralel cu ei NICIODATA. De mult prea multe ori ma trezeam cu un ochios ce vroia sa se aproprie miseleste de mine si sa-mi sufle in ceafa urcand cu masina cu tot peste mine .... Dar cel mai tare si cel mai tare este un ochios in trafic pe autostrada... Vedeti voi sa conduci pe autostrada si sa intrii pe autostrada NU poate chiar oricine, este o meserie de multiii ochiosi necunoscuta. Ca sa intrii pe highway trebuie sa iti ajustezi viteza cu a masinilor ce se afla deja pe ea si trebuie sa stii si sa fortezi, dar cel mai important este ca trebuie sa accelerezi pana la 100km/h ca sa intrii fara a incomoda traficul. Ochiosii merg maxim 60km/h merg pana cand banda se termina si apoi se "arunca" in trafic obligand pe acela care se afla pe prima banda sa puna frana sau sa schimbe banda astfel incat sa nu se trezeasca cu ochiosul in masina lui. Toate aceste lucruri mie imi creaza crizee, spume la gura, nervi, stres si totodata dorinte ascunse sa ajung instructor si sa ma duc in zona de ochiosi unde sa-i pic pe toti. Aceasta vocatia a mea NU e tocmai imposibila si poate odata o sa ajung si o sa am ocazia sa ma razbun. Inca odata pentru aceia care nu m-au inteles pana acuma. In TORONTO sa te fereste de ochiosi la volan, de taximetristi DAR mai ales de TAXIMETRIST OCHIOSI si nu in ultimul rand de ochiosii ce lucra pentru delivery companies.
Lucrand in customer service am ghinionul sa intalnesc multi ochiosi pierduti in spatiu. De mult prea multe ori am dat indicatii unor ochiosi ca sa ajunga bine de la punctul A in punctul B insa fara succes. Inca odata, engleza lor este extrem de slaba si observ cu neputinta ca ei nu te pot urmarii deloc atunci cand vorbesti sau spun ya yaahhh yahhhh care de fapt ar trebui sa insemne Yes dar in realitate nu pricep nimic. Desii nu-i suport imi vine greu sa ma supar pe ei deorece am ajuns la concluzia ca atata pot. Mereu se pierd in cladire, in parcarea subterana, cheia nu le merge, nu stiu de unde sa inchida caldura in apartament , fut usa de la garaj intrand in ea insa nu este din vina lor, nu isi gasesc locker-ul ... ei mereu au cate o problema. Nu de mult insa m-a socat una bucata ochios si totodata si eu m-am surprins. Unii vin cu bani in Canada apoi daca tot au venit de ce sa nu-si traga un condo pizda, un BMW ALB neaparat si tot ce mai trebuie in zilele noastre cum ar fi un telefon mobil de exemplu. Intr-o noapte tarzie un ochios imi bate in geam ca apoi sa si descopar ca imi cere ajutorul ... hahahahha ... socata ma ridic in picioare si il intreb how may I help you sir ? politetea nu moare niciodata in tara asta. Apoi daca m-am oferit in capul lui de ce sa nu profite si cand ma terzesc eu dupa doua palme de intrebari ca el de fapt vrea sa-l ajut intr-o cu totul alta problema decat eram platita sa o fac ma apuca zambitul ...asa ca si atuncia cand ai momente boeme.... Omul vroia sa il ajut sa foloseasca telefonul mobil ... dupa ce m-am cacat de ras in gand ... ma hotarasc sa-l ajut .... dupa ce ii raspund la intrebari si anume cum poate sa-l foloseasca si cum poate sa vada cine il suna pleaca ferciit , insa nu inainte sa ma anunte ca el mai vine ca mai are intrebari. Am ramas socata deorece nu mi-am amintit sa ma fi oferit sa-l trainuiesc in nimica, dar imi era clar ca oferindu-i un deget nu am sa imi pot recupera mana prea curand... Timpul a trecut, eu am uitat de ochios pana cand intr-o noapte vine din nou ...deobicei dupa ora 11 asa ca sa nu afle lumea. De data asta astepta un telefon important de la ambasada insa nu putea sa-si tina telefonul deschis, dar vroia sa vada cine l-a sunat si la ce ora. Evident intrebarea mea a fost ai mesagerie vocala ? Ochiosul a raspuns ca nu are deorece nu are nevoie si in plus costa bani .... Incerc sa-i explic ca daca isi inchide telefonul nu are cum sa vada cine l-a sunat .. apoi incantat de el imi raspunde .. nu e problema ca atuncia o sa-mi scrie un mesaj. Ma uit la el socata si il intreb. Crezi ca cei de la ambasada iti vor scrie un sms daca nu vor da de tine la telefon ? raspuns: DA okkkkkk ..... pai atuncia am rezolvat cu lectia pe ziua de azi. Insa ochiosul imi tranteste in fata o foaie alba si una cu intrebari si ma anunta. Am nevoie sa-mi raspunzi la aceste doua intrebari? Nedumerita dupa K.O. ce tocmai mi-l luasem incep sa citesc totusi intrebarile ... ghici ce ? Omul trebuia sa mearga la un interviu ca sa lucreze intr-un magazin de alimente si avea nevoie sa-si faca tema acasa inainte sa mearga la interviu. Socata ma uit la el si il intreb de ce ma intreaba pe mine ? Apoi ma ia cu tu vorbesti asa de bine engleza , esti educata aici? Ce mult apreciez ca ma ajuti ... si uite asa m-am cacat pe mine si l-am ajutat. Ochiosul ff fericit ma mai bucura cu alte informatii ce nu tineam sa le stiu apoi incantat a plecat acasa.... si uite asa vrei nu vrei ajungi sa-i ajuti sa isi gaseasca in job, sa primeasca un job, sa-si ia carnetul de conducere si multe altele. Ei sunt ca si tiganii din Romania, ce nu stiu daca ati avut ocazia sa va roage unul frumosss daca esti bun si doresti sa-i completezi datele pentru a putea sa dea si el pentru carnetul de conducere sau sa-si ridice omul pasaportul. DE ce fac asta ? e simplu pentru ca nu stiu sa scrie si au nevoie sa scrie cineva pentr ei. Nu in ultimul rand FOOD DELIVERY ochiosi sunt belea .... Nu pricep de ce nu au voie sa parcheaza pe fire route .. tu poti sa explici odata, de doua ori de trei ori EI NU vor intelege. Apoi cand deschid ei gura intelegi de ce nu pricep pentru ca desii traiti in aceeasi tara nu vorbiti aceeasi limba. Totodata ochiosii pot fi comparati cu ungurii din Transilvania, ei cred ca daca sunt multi toti ceilalti se vor adapta lor, limbii lor astfel incat ei sa nu trebuiasca sa invete limba ta. Am mai observat ca foarte multi dintre ei sunt foarte nesimtiti, ei o ard asa cu tupeu si poate poate le merge. Nu sunt politicosi deloc si nici nu respecta rasa caucaziana mai mult sunt extrem dar extrem de ignoranti vis-a-vis de restul lumii. Au un fel de a fi care mie de exemplu nu-mi starnesc decat resentimente, ura si dorinta de a le fute cate una la fiecare in parte.Pe langa masinile de lux ce le conduc mereu, va marturisesc cu soc, ca in Canada vei vedea ochiosi seniori ce conduc masini vechiiiii de vreo 30 de ani cum ar fi Cadillac sau Lincoln .... hahahahahahahah... ceea ce mi se pare f funny. Cum ar fi sa vezi o baba ochioasa venind evident de la Bingo cu un Cadillac imens pentru ca pe vrea lor americani faceau masini imense conducand pe strazile Toronto-ului ? Dar ce va faceti atunci cand sunteti fortati sa ascultati un ochios vorbind limba engleza si pronuntand un fel de six dar care iese a "sic" four "fo" seven atunci cand livreaza mancare chinezeasca ? Pai nu aveti ce sa va faceti pentru ca nu scapati ... De ceea ce tie frica nu scapi... si cum Noi traim in tara lor aici in Canada NU ai cum sa scapi de ochiosii ce ne invadeaza viata, zilele si soselele.
Dupa zicala feriti-va de magarus, feriti-va de ochiosi si inarmati-va cu multa rabdare ca sa nu va scape cate un pumn,picior in mufometru lor. Numa bine ....

No comments: