Wednesday, June 1, 2011

Canadien People

Bine v-am regasit ... Azi as vrea sa scriu cateva ganduri despre canadieni, despre populatia canadiana, privita de afara evident, de un emigrant ca mine...
Populatia strict canadiana, de white people este impartita pe doua categorii: a. white trash si b. albii educati, cu stare financiara buna.
Definitia " white trash" sunt convinsa ca este cunoscuta de multi, dar o sa o postez just in case: "White trash is an American English pejorative term referring to poor white people in the United States, suggesting lower social class and degraded living standards. The term suggests outcasts from respectable society living on the fringes of the social order who are seen as dangerous because they may be criminal, unpredictable, and without respect for authority whether it be political, legal, or moral."
Eu personal exact asa ii vad pe canadienii NASCUTI CRESCUTI AICI CA PE "WHITE TRASH". Cand am ajuns in Canada v-am povestit ca am lucrat ca si Superintendent la un bloc intr-o zona nu foarte buna. Acolo mi-am format o parere proasta despre canadieni, mai mult, aveam impresia ca nu ma aflu deloc intr-o tara civilizata. Cei care spun ca NU conteaza zona in care stai SE INSALA. Din pacate Toronto are zone si zone. Noi am nimerit intr-o zona rau famata. Acolo am avut experiente negative cu canadienii. Trebuie sa recunosc ca am vazut oameni albi, canadieni, pe la 50 de ani ratati fara un scop in viata, stersi parca... Mergeau la munca de la 9-5 apoi la 17:05 erau in Beer Store sau Liquor store sa isi faca provizii pentru cand ajung acasa. La ora 17:30 maxim erau acasa si alcoleau. Lucrul acesta m-a surprins si m-a socat... Canadienii pe la varsta de 50 de ani sunt SINGURI, deoarece stilul american, englezesc, este sa-ti scoti copilul afara din casa la cel tarziu 18 ani, asa incat sa invete sa se descurce singur, sa fie independent. Pana ajung ei la 50-70 de ani , nici un copil nu-i mai viziteaza, nu le mai deschide usa... ceea ce este foarte trist, dar cat se poate de adevarat. Am intrat in casa unei canadience, ce era mereu aranjata, mereu cocheta, mereu draguta cu noi si m-am blocat. Jegul de pe covoare, din intreaga casa era de vreo 3 cm. In bucatarrie masa era PLINA OCHI de sticle de bauturi alcoolice. Asa ceva ?!? DA , asa ceva ! Nu am mai vazut in viata mea atatea sticle de bautura, unele erau pline, altele goale, altele pe jumatate goale, insa peisajul era sinistru. Avea si papagal doamna, si pisicuta insa NU avea matura sau aspirator, deoarece NU s-a vazut ca ar fi dat o data cu el. Baia era extrem de jegoasa, plina de par, de praf, de mizerie pe jos. Nici nu vreti sa stiti cum mirosea acolo. Dar femeia era de altfel foarte aranjata, mereu vorbea frumos, cine ar fi crezut ca este o alcoolica? Totodata am vazut ca majoritatea canadienilor cand ajung la varsta de 50 de ani sunt singuri, divorteaza si devin cumva salbatici. Ei devin deprimati, depresivi, alcoolici si tot asa ... Canadienii saraci NU calatoresc, ceea ce este de inteles ca Nu au bani, insa sunt extrem dar extrem de comozi, lenesi si nici macar nu viziteaza nimic. In Toronto nu sunt multe lucruri de vizitat,dar ce este a lui este pus de-o parte. Toronto este un oras superb, deoarece ai lacul Ontario pe langa DownTown, ai plaja cu nisip, ca la mare, ai o insula artificiala creata la 10 minute de mers cu vaporasul, plus la 2-3 ore directia NORD sunt cottages/ cabane, proprietate personala care sunt prin paduri majoritatea si sunt foarte frumoase. Practic ai munte si "mare" respectiv lacuri in acelasi oras la minute sau cateva ore distanta ceea ce face din acest oras unul foarte frumos. Una dintre atractiile din Toronto este CN Tower, care a si fost una dintre cele mai mari cladiri pana ce a fost "doborata" de o cladire din Dubai. Cunosc canadieni care desii aveau 55 de ani, nascuti, crescuti in Toronto, NU au fost niciodata la CN Tower... deci nu stiu cum sa va explic sa ma intelegeti mai bine, sa vezi CN -ul este ca un "must". Totodata un alt canadian NU a fost niciodata la Niagara care este la 100 de km distanta de Toronto. Niagara a fost si una dintre cele 7 minuni ale lumii la un momendat ... acuma sincer cum sa nu mergi cu masina o ora sa vezi Niagara Falls ? Cat sa fii de tampit sa NU ai curiozitati de acest gen ? Ca aceste exemplu sunt multi. Majoritatea nu fac nimic, decat munca, doar cat trebuie nici o secunda mai mult, insa in minus daca ar putea ar pleca zilnic mai repede de la servici. Totodata am vazut multi canadieni, care desii Nu au scoala, nu au studii superioare NU ar accepta un job care e cu munca sau "sub " nivelul lor, oricare ar fi acela. Ca sa faci scoala in Canada ai nevoie de bani, iar cand spun scoala ma refer la facultate. Nu oricine isi permite sa mearga la scoala, asa se intampla ca am cunoscut foarte putini canadieni cu scoala. Unii fac cursuri la colegii sau invata o meserie, insa facultate cum ar fi profesori sau medici sau ingineri am cunosc foarte putini spre deloc. Si mi se pare un fenomen destul de interesant. Dupa cum am mentionat mai sus, scoala este scumpa, iar daca vrei sa iti trimiti copilul la scoala, majoritatea incep sa puna bani deoparte din primii ani de viata ai copilului, astfel incat atunci cand este mare poate sa aleaga ce scoala doreste. Pentru un emigrant ca mine , facultatea lor iese din ecuatie inainte sa intre macar, deorece de unde sa am eu bani de exemplu cateva zeci de mii de dolari sa ma duc la facultate aici. Asa ca invat o meserie si merg la colegiu pentru un an, doi sau maxim 3 ca apoi sa pot sa practic ceea ce am invatat si sa ma intretin, pentru ca aceasta este cea mai mare grija a emigrantului. Canadianul insa NU ar trebui sa aibe aceasta problema. Observ insa ca din parinti sunt incapabili, lenesi si fara perspective de viitor. Daca o familie de canadieni NU face economii ca sa-si trimita copii la facultate si mai mult ii scot afara la 18 ani din casa, sub pretextul sa devina" independenti" atunci vor fi la fel de ratati, de inculti, de fara viitor ca si parintii lor. Canada este scumpa, chiriile sunt scumpe, un copil fie el si major vrea sa fie independent, sa aibe masina, sa traiasca singur, in momentul; in care ii dai aceasta optiune el o sa o accepte, fara sa isi dea seama ca independenta vine si cu datorii, cu responsabilitati. Sa fii capabil sa platesti chirie, telefon mobil, masina, asigurare, benzina, mancare ai nevoie de job, ai nevoie de bani. Apoi daca muncesti 8h sau 10 h zilnic nu ai timp sau chef de scoala, si cum parintii nu te mai pot controla, nu te mai pot influenta NU te vei duce la nici o scoala. Iar peste ani regreta sau Nu regreta, ca daca nu cunosc altceva nu realizeaza ca ei de fapt nu fac nimic si isi irosesc viata. Stilul canadian NU este delco un exemplu bun de urmat, dar deloc!
Am vazut canadieni aici care aratau mai rau ca aurolacii din Romania, va spun sincer. Nu au nici o treaba cu fashion-ul, nu au nici un fel de inclinatie, mai mult pe langa haine murdare, mai sunt si rupte sau chiar miros urat multi dintre ei. Deja mam obisnuit sa ii deosebesc de ceilalti "emigranti" "albi" ca si noi atunci cand ii vad pe strada. Sincer NU imi este mila de ei si trebuie sa recunosc ca ma si simt superioara lor. Eu sunt genul caruia nu-i este rusine sa munceasca pentru o viata modesta, onesta si stiu ca daca eu nu ma gospodaresc nimeni nu o sa o faca pentru mine. Ei in schimb sunt puturosi si lenesi parca fara viata in ei. Prefera sa alcooleasca sa nu faca nimic decat sa isi faca viata frumoasa sa profite de ea. Nu este nevoie de multi bani ca sa ieis in oras sau sa faci ceva in Toronto. Nu ai nevoie de multi bani ca sa faci ceva frumos din apartamentul chiar daca este unul inchiriat, astfel incats a te simti ca "acasa" in el. Mie imi place sa am de toate, sa ma gospodaresc, sa am curat mereu in casa, sa ma bucur de casa mea,de lucrurile mele si totodata sa apreciez. Casele canadienilor arata ca si cand sunt pe picior de mutat .. mizerie, nimic nu este la locul lor, plus ca nu au covoare sau mobila incats a arate a casa "plina". Au strictul necesar, o canapea, un sifonier sau noptiera,bucataria si baie este deja mobilata, deci .... cam atata , nu au nevoie de multe. In schimb emigrantii de orice fel, chiar si afro-americanii au curat in casa, au mobila, au aranjat frumos... Nu vreau sa generalizez, insa mi se pare ca emigrantii sunt mult mai motivati sa faca ceva , sa invete, sa prinda un job bun , bine platit, decat sunt canadienii. Noi stim foarte bine pentru ce emigram si mai devreme sau mai tarziu nu ne lasam pana nu reusim sa facem ceva in tara asta. Suntem motivati si ne chinuim, ei in schimb iau totul de-a gata si nu simt sa se chinuie un pic, sa se "sacrifice" un pic sa le fie si lor mai bine.
Ar fi foarte multe de vorbit la acest subiect, la "white trash" insa sunt convinsa ca ati inteles unde bat. Pentru cei care sunt deja aici sunt convinsa ca macar unii au observat ce am observat si eu si sunt macar intr-o anumita parte de acord cu mine.
Totodata in Toronto, in zonele bune, am cunosc si canadieni cu studii superioare, bine educati, care dau clasa celorlati canadieni. Mai mult parca ar fi o alta natie ... ahhahahahahaha ..... Canadienii acestia ii vedeti in zona downtown-ului sau la periferiile lui Toronto. Multi canadieni de varsta a 2 sau a3 prefera sa stea in downtown pentru ca totul este aproape, de la magazine, la mall-uri, plus ca aici subway-ul este mereu "la indemana" oricui sta in zone de centru. Pentru ca au bani stau la condominium si ii vezi cum se bucura de viata. Canadienii de varsta a 3a ii vezi cum mai bine de 6 luni pe an merg in state, deobicei prin Florida, la casa lor de vacanta, sau pleaca la cottage-ul din Montreal, Vancouver pe timp de vara, de vacanta, pentru a se relaxa sau a profita de vremea buna. Cei intre 35-55 de ani care inca muncesc ii vezi cum merg la munca in fiecare dimineata, cu metroul, nu cu masina si se intorc pe la 5 sau 6 sau 8-9 seara. Nu fac mare lucru, dar vezi ca isi traiesc viata la alt nivel, ii vezi dupa haine, dupa stil, dupa cum vorbesc. Totodata unii dintre ei sunt foarte politicosi si mereu vorbesc frumos, chiar daca esti emigrant. Inca odata vreau sa mentionez ca merita sa fii alb in tara asta. Chiar daca nu vorbesti perfect engleza, o vorbesti mai bine decat un ochios, pakistanez, indian .... NU mirosi urat, ai vesnic un zambet pe fata si esti apreciat pentru asta si pentru ca ai emigrat departe de tara ta ca sa te realizezi intr-o tara ca asta. Desii sunt realizati din punct de vedere financiar si au studii superioare, unii sunt foarte "rasisti" si chiar "prost crescuti". Ei nu saluta sunt mereu suparati si se caca pe ei mereu, ca au motiv, ca nu au, ca au dreptate ca nu au, dar daca au acest drept , in tara lor, de ce sa nu te puna la "locul tau" emigrantule. Cunosc o canadianca ce este mare VIP la The Beer Store si care odata a venit lesinata de beata cu o prietena de a ei. Si cum aveau chef de vorba mi-a povestit o faza, care apoi i-a fost destul de jena ca mi-a povestit-o. hahahahahahahaha ..... Foarte funny .... M-a intrebat ce visam eu sa devin cand eram mica. Cand i-am spus ca eu spre deosebire de alti copii, cand eram mica NU am visat sa devin nimic...nici profesoara, nici doctorita, nici directoare, nimic grandios m-a intrbat apoi ce am terminat in tara mea .... nu de alta, dar o dispera cand trebuie sa mearga cu taxi si mereu, dar mereu da de un emigrant ce a fost doctor, chirurg, in tara lui, iar in Canada saracul de el nu poate decat sa fie sofer de taxi si spera pe o parte sa nu fiu si eu in aceeasi situatie. Toata povestea a fost mai mult decat in batjocura spusa si mai mult gandita... ea abia apoi a realizat ca ce a spus nu a picat bine. Ideea este ca are complet dreptate! Sunt foarte multi indieni, pakistanezi, ce in tara lor au fost doctori, insa aici e greu cu limba, e greu cu scoala, insa asta nu ii impiedica sa se "laude" la cine are nervi sa-i asculte sau la cine intreaba, cat de bine le era in tara lor unde erau respectati, unde aveau meserie importanta, iar aici, in Canada trebuie sa accepte un job de sofer de taxi . Ii dau dreptate si ei, ca mereu se vaita astia si parca nu ai chef mereu si nu simti mereu sa iti fie mila de ei sau sa simti compasiune pentru ei, ca pana la gata de ce au mai emigrat, daca in tara lor le mergea asa de bine? Dar cum a spus-o canadianca NU a picat deloc bine .. a dat-o cumva cu gelozie, invidie si cu neincredere in acesti oameni, ca cum p.... mea toti sunt doctori , pe oricine intreba este doctor ! hahahahah .. mi s-a parut funny asa , insa am si citit-o imediat. In Canada este foarte greu sa te sustii la scoala de medicina sau sa ajungi doctor. Ai nevoie si de bani si de cap. Si ei nu pot concepe ca unii din India, sau Pakistan au cap sa devina doctori... apoi poate de aici si mentalitatea de nu ii lasa sa profezeze aici decat daca fac scoala lor medicala....
M-am pierdut in ganduri si in idei .... habar nu am daca am reusit sa ma fac inteleasa sau nu ... poate o sa mai revin la canadieni ca si "natie" minunata ce sunt ei.
Ca si conclusie daca nu ar fi emigrantii poate iar manca insectele ....ahhahahahahaha
Oricum tot noi suntem "fruntea" lor desii ei considera altfel....
Pe data viitoare, sa auzim numa de bine ...

1 comment:

Unknown said...

Stai linistita ca te-ai facut inteleasa.asteptam cu nerabdare urmatorul post.